"I affärsvärlden är backspegeln alltid lättare att titta genom än vindrutan."

Dollarn sjunker och USA's ekonomi är högst instabil. Statsobligationer finns inte ens på kartan för en sund investerare, i synnerhet inte amerikanska skräppapper, som vi vanligtvis brukar kalla för värdepapper. Jag åker till USA på lördag och har flitigt bevakat bostadsmarknaden, men även värdepapper som kan vara av intressant karaktär. Problemet med landets ekonomi är att man inte ser något ljus och man är högst tveksam till om det överhuvudtaget kommer ske en förbättring inom de närmsta åren. Valet lär väl avgöra en hel del - hoppas jag! Hur som haver kan jag lätt konstatera att det faktiskt är billigare att köpa en lägenhet i centrala New York, än på Östermalm i Stockholm. Vilket ju är helt sinnessjukt, precis som det låter. Men det är ett faktum, räntorna i USA är rekordlåga och ekonomin håller på att kollapsa.

Ska man dock se det får en positiv synvinkel så ska man verkligen slå till nu när det är så pass billiga bostäder i USA. Hade jag haft ett bättre kassaflöde hade jag definitivt satsat på det! Nåväl, det ska bli oerhört intressant att för första gången besöka Wall Street och NY Stock Exchange nästa vecka!

*citat av Warren Buffet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0